zaterdag 24 augustus 2013

Ziggo TV app review


Wanneer kan ik de Ziggo TV app gebruiken?

De Ziggo TV app kun je gebruiken wanneer je een abonnement hebt op Televisie en Internet van Ziggo, een wifi-modem/router en een Mijn Ziggo account hebt.

Wat kan ik allemaal met de Ziggo TV app doen?

Je kunt de app als tv gids gebruiken. Erg handig! Ik heb namelijk een TV pakket van 120 zenders en die staan echt niet allemaal in de Veronica gids. De tv gids werkt eigenlijk hetzelfde als de tv guide op je tv. De tv zenders staan onder elkaar. Van links naar rechts staan de programma's in blokken afgebeeld, geplaatst op een tijdlijn. Een verticale lijn geeft de tijd aan op dat moment. Dit is een superhandige functie die ik regelmatig gebruik. Je hebt je smartphone toch wel altijd in je buurt liggen, dus nu ook de tv gids. Je kunt programma's op verschillende manieren zoeken zoals op naam, maar ook op genre. Ook kun je met de app On Demand films, series en programma's kijken, maar hier heb ik verder geen ervaring mee.

Ziggo TV app gratis downloaden


Kan ik met de app live tv kijken op mijn smartphone of tablet?

Ja, dat kan! Je hebt dan wel een TV + Internet of Alles-in-1 abonnement van Ziggo nodig. Wanneer je dit hebt, kun je maar liefst 48 zenders live streamen op je smartphone of tablet. Helaas kun je niet zelf de tvzenders uitkiezen. De 48 zenders zijn door Ziggo uitgekozen en staan vast.

Welke zenders kan ik met de app bekijken?

De volgende 48 zenders kun je met de app live bekijken. Je most ze dan wel allemaal in je tvpakket hebben natuurlijk. Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, SBS 6, Net 5, Veronica, Ziggo Xite, Ziggo TV, National Geographic, Channel, Eurosport, Eurosport 2, BBC 1, BBC 2, Discovery Channel, Animal Planet / TLC, Disney Channel, Comedy Central, CNN, Eén, Canvas, Nick jr, Humor TV 24, Comedy Central Extra, Nickelodeon, RTL Lounge, Discovery Sience, Discovery World, Disney Junior, Nick Toons, MTV Brand New en 538.


Werkt dat live streamen goed?

Ik vind dat live tv kijken op je mobiel goed werken. De kwaliteit is natuurlijk iets minder, maar op deze manier kun je wel je smartphone of tablet gebruiken om een 2e tv zender in de gaten te houden. Of je kunt tv kijken in een andere ruimte dan waar je tv staat, bijvoorbeeld in de slaapkamer, op de toilet, in de tuin, tijdens je fitness training of tijdens het maken van je huiswerk etc. Ik was in het begin bang dat live tv kijken heel schokkerig gaat of dat de app de hele tijd aan het laden is, maar daar heb je helemaal geen last van. Het beeld ziet er goed (niet blokkerig) en het speelt gewoon soepel af.

Is de Ziggo TV app gratis?

Ja, de Ziggo TV app is helemaal gratis! Er zitten geen irritante reclame banners in verwerkt en het is ook geen light versie. De app is gratis en blijft ook gratis.

Gratis tv kijken op je smartphone of tablet

Waar kan ik deze gratis Ziggo TV app downloaden?

De Ziggo TV app is verkrijgbaar voor je iPhone, iPad, je Android smartphone of Android tablet. Je kunt de app downloaden in de iTunes Store of Google Play.

Mijn conclusie

Ik gebruik de Ziggo TV app dagelijks en dan voornamelijk de gids functie. Met 120 zenders is dit een super handige functie op je smartphone. Van live tv kijken maak ik weleens gebruik, maar niet heel vaak. Het is weleens handig als je 2 programma's wilt volgen of als je achter de computer of op de toilet zit, haha. De live stream werkt verder goed. Ik denk wel dat je een redelijk snelle telefoon moet hebben voor de app. Toen ik de app draaide op mijn oude HTC Desire S, had de tv gids heel veel moeite met de zenders inladen. Voor elke zender was ongeveer 2 seconden nodig om deze te laden en met 120 zenders is dit geen pretje. Toen ik de app op mijn nieuwe telefoon (HTC One) had geïnstalleerd, draaide deze gewoon soepel. De zenders laden een stuk sneller in gelukkig! Dus wanneer je een TV + Internet of Alles-in-1 abonnement van Ziggo hebt, raad ik je zeker aan om de Ziggo TV app te installeren, want het voegt echt iets toe aan je abonnement. En de Ziggo TV app is helemaal gratis!




Producten bestellen en de volgende dag al in huis hebben?
Bestel bij Bol.com voor 23.00 uur en je hebt je bestelling de volgende dag al thuis bezorgd!









2 opmerkingen:

Charlotte zei

Bedankt voor de Ziggo TV app, ga ik zeker eens uitproberen!

Unknown zei

2x geinstaleerd. Elke keer loopt hij tijdens het opstarten vast en gaat uit.

Een reactie posten

Wanneer jij nog opmerkingen, commentaar of toevoegingen hebt, laat het ons dan weten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...