maandag 11 maart 2013

WordOn HD: een leuke, verslavende gratis game voor je smartphone of tablet!


WordOn HD: een leuke, verslavende gratis game voor je smartphone of tablet!

Wat is WordOn HD?

WordOn HD is een leuk woordspelletje van Flaregames voor op je smartphone of tablet. De gratis game is te downloaden in Google Play (voormalige Android Market) of iTunes van Apple. Het spelletje valt in de categorie van het bekende online Scrabble spel Wordfeud. Je krijgt 7 letters waar je een woord mee moet maken. Er zijn 7 lege vakjes beschikbaar die je van links naar rechts moet gebruiken. Sommige vakjes hebben een bonus, waarbij je letter of het woord meer waarde krijgt. De plaats van deze vakjes verandert elke beurt. De ene keer staan ze vooraan, de andere keer wat verder naar achteren. Wanneer je alle 7 vakjes gebruikt krijg je automatisch 10 punten erbij. Dan zijn er nog 2 zogenaamde W-vakjes. De letters die hierop geplaatst worden, gaan naar je tegenstander. Diegene moet dan deze letters ook gebruiken bij zijn volgende beurt om extra punten te scoren. Wanneer hij deze letters niet gebruikt, zal dit nadelig zijn voor zijn score. Zo kun je dus je tegenstander met onhandige letters opzadelen.

WordOn HD downloaden

WordOn HD is alleen te downloaden als gratis game. Dus je hebt niet, net zoals bij Ruzzle, Wordfeud of DrawSomething, een uitgeklede gratis versie met reclame en een uitgebreide betaalde versie zonder reclame. Je kunt in de game zelf nog wel munten kopen die je kunt inwisselen voor sterren, waarmee je toegang hebt tot extra features die handig zijn bij het spelen. Je kunt wel betalen om de reclame te verwijderen. Dit kost € 2,69.

Een nieuw spel beginnen

Deze populaire gratis game kun je in 7 verschillende talen spelen, namelijk Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans en Zweeds. Je kunt in de game een nieuw spel beginnen met een vriend (in WordOn HD), een Facebookvriend, een willekeurig iemand (in WordOn HD) of je kunt een speler zoeken op naam of e-mail adres. Wanneer je voor de eerste keer speelt, krijg je een tutorial te zien over hoe het spel werkt. Dit is zeg maar de oefenmodus die je daarna nog altijd kunt opstarten. Ik speel tegen Facebook vrienden, maar ik begin ook vaak een spelletje tegen een random tegenstander. Ik moet zeggen dat de game een willekeurige tegenstander snel heeft gevonden. Meestal duurt dit niet langer dan 3 seconden.

WordOn HD: een leuke, verslavende gratis game voor je smartphone of tablet!

De game zelf

Ik heb in het begin van dit artikel al een beetje uitgelegd hoe het spel werkt. De bedoeling is zulke mooie woorden neer te leggen met de letters die je hebt zodat je een hoge score haalt. Met de W-vakjes kun je, de letters die je daar op legt, geven aan je tegenstander. Het is aan jou of dit handige of onhandige letters zijn. Net zoals bij Wordfeud kun je je letters door elkaar husselen om nieuwe ideeën op te doen voor woorden. Je kunt ook letters wisselen. Wil je al je letters wisselen, dat kost je dit 2 sterren. Wil je 2 willekeurige letters wisselen, dan kost het je alleen je beurt.

GIF 336*280

Wanneer je WordOn HDC speelt spaar je bij elke keer dat je woorden legt munten. Hoe beter je woorden, hoe meer munten je krijgt. Deze munten kun je weer inwisselen voor sterren. Met sterren kun je gebruik maken van extra features, zoals gluren op het letterplankje van je tegenstander, gluren in de pot met resterende letters of de muntenmeter. Als je de muntenmeter activeert kun je zien hoe goed je woord is wanneer je deze gaat leggen. Natuurlijk kun je ook sterren kopen, al lukt het bij mij niet om dit scherm tevoorschijn te krijgen. Dan loopt de game helaas vast. Ik kan dus ook geen munten inwisselen voor sterren. Ik hoop dat de developers van Flaregames dit probleem snel hebben opgelost.

Er is elke dag een toernooi onder jou en je vrienden. Er wordt automatisch een lijst gemaakt met de beste scores van die dag en zo kun je zien hoe goed je bent ten op zichte van je vrienden. Zoals in de meeste leuke games voor je smartphone of tablet zit er in WordOn HD ook een chatfunctie, als vind ik deze er behoorlijk simpel uitzien. Je kunt trouwens ook je prestaties in het spel delen op Facebook. Ikzelf vind het altijd irritant om al die berichten voorbij zien te komen over hoe goed iemand wel niet is met een bepaalde game.

WordOn HD: een leuke, verslavende gratis game voor je smartphone of tablet!

Hoe kan ik bij WordOn HD munten kopen?

Hoe kun je nu munten kopen in WordOn HD? Om bij deze game munten te kopen, druk je op het spaarvarkentje boven in beeld waarna je in het betaalscherm terecht komt. Voor 1000 munten betaal je € 1,79, 2500 munten kosten € 4,49, voor 7000 munten betaal je € 10,99 en 15.000 munten kosten € 21,99.

Hoe kan ik bij WordOn HD munten inwisselen voor sterren?

Hoe kun je nu munten inwisselen voor sterren in WordOn HD? In hetzelfde scherm kun je je gespaarde munten inwisselen voor sterren. Voor 150 sterren heb je 4000 munten nodig, voor 60 sterren 1800 munten en voor 30 sterren 1000 munten.

Statistieken

WordOn HD houdt ook de statistieken bij van elke speler. Zo onthoudt het spel je beste score, je gemiddelde score per dag, je beste woord, het aantal gespeelde spellen, je gewonnen spellen etc. Erg leuk om een keer door te kijken en vooral ook van je tegenstander.

Instellingen

Je kunt best een hoop instellen in deze leuke game. Zo kun je je naam en foto veranderen, je kunt het geluid aan of uit zetten, je kunt aangeven of je meldingen wilt ontvangen en je kunt de taal veranderen. Er is ook een mogelijkheid om de tutorial te bekijken en je kunt ook je ervaringen op het forum delen. Tevens kun je naar de website voor veelgestelde vragen.

WordOn HD: een leuke, verslavende gratis game voor je smartphone of tablet!

Grafisch en geluid

Grafisch ziet deze game er fris uit. Een lichtblauwe achtergrondkleur wordt afgewisseld door een felle oranje kleur. De knoppen zien er allemaal glossy uit, waardoor het duidelijke knoppen zijn. De icoontjes zoals het spaarvarken en de ster zien er leuk uit en de geanimeerde transities tussen de schermen zijn lekker vlot. Het font dat gebruikt is vind ik een beetje te cartoony. Dat had van mij wel iets strakker gemogen. De geluidjes in de game klinken als MSN geluiden vind ik. Ik heb eerlijk gezegd het geluid altijd bijna uit staan.

WordOn HD cheats

Natuurlijk zijn er bij deze game ook weer mensen die niet zo goed tegen hun verlies kunnen en willen cheaten. Ikzelf wil niet cheaten, omdat het spel dan helemaal niet leuk meer is. Op die manier is de game Wordfeud ook minder populair geworden denk ik. Het leuke aan bijvoorbeeld Ruzzle is dat daar geen echte cheats voor zijn. Dit houdt het spel tenminste puur en leuk. Maar voor degene die toch willen cheaten in WordOn HD zijn er WordOn Help websites zoals wordon-help.nl, wordonhelp.com, wordonhdcheat.nl, word-cheat.com.

WordOn HD tips

Echt heel veel tips heb ik niet. Ik denk dat als je vaker puzzelt wel een voordeel hebt. Toch kan je het je tegenstander lastig maken door vervelende letters te geven. Dat is juist het leuke aan dit spel. Voor uitleg en tips verwijs ik je naar de officiële website van WordOn HD.

WordOn HD: een leuke, verslavende gratis game voor je smartphone of tablet!

Conclusie

Ondanks dat ik niet zo goed ben in WordOn HD, vind ik de game super verslavend! Ook verandert elke keer de plaats van de speciale vakjes, waardoor de game aantrekkelijk blijft. Ik moet zeggen dat 1 potje best wel lang duurt, maar dan is er wel genoeg tijd voor veranderingen. Dat je alles nog terug kunt vinden in de statistieken vind ik een pluspunt. Het komt wel regelmatig voor dat het spel even blijft hangen en ik kan nog steeds geen munten inwisselen of kopen. Ik hoop dat ze snel met een fix komen. Toch speel ik dit spel nu regelmatig en door het tempo van het spel blijft het leuk. WordOn HD is erg populair op dit moment en is een echte trend. Volgens mij staat het dan ook in de top 10 games of top 10 apps van Android en van iTunes. Ik kan je deze game dan ook zeker aanraden! Wil je een keer tegen mij spelen? Ik ben te vinden onder de naam: randysign

Pluspunten
+ Leuk en uitdagend
+ Simpel en snel

Minpunten
- Verslavend



Deze verslavende game op je nieuwe Samsung Galaxy S4 smartphone spelen? Samsung Galaxy S4 336x280



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...