maandag 18 maart 2013

Weet Ik Veel app: tijdens de tv quiz met Linda de Mol kun je via de app meespelen via je smartphone of tablet!


Weet Ik Veel app downloaden voor Android of iOs

Wat is Weet Ik Veel?

Weet Ik Veel is een tv quiz op RTL4 gepresenteerd door Linda de Mol. Elke week spelen er 3 bekende Nederlanders mee en zit de zaal vol met studenten die ook meedoen. De deelnemers krijgen 50 vragen in verschillende categorieën als geschiedenis, muziek, sport, wetenschap, topografie etc. De vragen worden vaak ondersteund door filmpjes, foto's of geluidsfragmenten. Ik vond de eerste uitzending erg leuk en interessant en kwam er na afloop pas achter dat je ook kon meespelen via een app voor je smartphone of tablet. Dat is het mooie van de techniek van tegenwoordig, alles wordt veel interactiever. Tenminste, als het werkt. De volgende dagen werd bekend in de media dat de app bij de meeste mensen het helemaal niet deed of niet goed werkte. De servers van RTL kon de grote verkeersstroom niet aan, waardoor eigenlijk alles plat lag.

De Weet Ik Veel app downloaden

Waar kun je deze app downloaden? De gratis app kun je downloaden uit Google Play. Wanneer je een Android smartphone of Android tablet hebt. Als je een iPhone of iPad hebt, kun je de app downloaden uit de iTunes store.






Weet Ik Veel app downloaden voor Android of iOsOefenen met de Weet Ik Veel app

Wanneer de uitzending op tv niet bezig is, kun je oefenen in de oefenmodus. Je krijgt 5 vragen voorgeschoteld waarbij je binnen een aantal seconden een antwoord moet geven. Het zijn altijd meerkeuzevragen. Helaas kun je niet je antwoord veranderen als je al een antwoord gegeven hebt. Ik vind het jammer dat hiervoor geen mogelijkheid is. Technisch zou het moeten kunnen lijkt me. De vragen zijn leuk, niet te moeilijk en niet te makkelijk. Eén nadeel, je kunt maar 1 keer de oefenronde spelen. Meer dan 5 vragen hebben ze blijkbaar niet! Beetje belachelijk om zo'n app op de markt te brengen waar je weinig mee kunt.


De vragen beantwoorden tijdens de uitzending

Wanneer je mee speelt tijdens de uitzending lopen de irritaties soms behoorlijk op, omdat de app gewoon niet goed werkt. Zoals ik al eerder vertelde ging het tijdens de eerste uitzending helemaal mis. Bijna niemand kon meespelen, wat wel duidelijk werd na het lezen van de recensies op Google Play en de iTunes Store. Meer dan 1 ster krijgt de app niet en veel mensen zijn niet te zuinig met hun commentaar. En terecht vind ik. Wanneer je een app op de markt brengt, moet je alles goed voorbereid hebben lijkt me en dat heeft RTL niet.

Weet Ik Veel app downloaden voor Android of iOs






Hoe ziet de Weet Ik Veel app eruit?

De app ziet er simpel, maar wel overzichtelijk uit. Oranje en wit zijn de hoofdkleuren die gebruikt zijn. Het font, dat gebruikt is, is schreefloos en duidelijk te lezen. De knoppen zijn strak, simpel, maar wel duidelijk. Wanneer de tijd in gaat, zie je een balkje leeglopen waar een pictogram van een wekker naast staat.

Conclusie

Weet Ik Veel app downloaden voor Android of iOsDe tv quiz Weet Ik Veel is erg leuk om naar te kijken. En het idee dat je mee kunt spelen met een app op je smartphone of tablet is ook echt te gek. Alleen is het jammer dat de app niet werkt. Wat mij betreft hadden ze er veel meer tijd en energie in moeten steken. Nu zetten ze iets op de markt wat een big fail is geworden. Mensen zullen dit niet snel vergeten. Na de eerste week beloofden ze beter, maar de app werkt nog steeds niet goed. Dit brengt veel irritaties met zicht mee waardoor RTL met Weet Ik Veel imagoschade heeft opgelopen. Het lijkt me dat RTL geld genoeg heeft om ervoor te zorgen dat de app beter getest wordt, voordat ze het op de markt brengen. Het idee is leuk, maar helaas zorgt de app alleen maar voor irritaties. Ik kan je de Weet Ik Veel app dan ook niet aanraden, al blijf ik wel naar het programma op tv kijken.

Pluspunten
+ Leuk idee

Minpunten
- App werkt niet naar behoren
- Oefenronde bestaat maar uit 5 vragen


'Weet ik veel' op je nieuwe tablet spelen?
Bestel voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je tablet de volgende dag al in huis!

Koop bij bol.com



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...